Recenze fotoknihy od Saal Digital

23. září 2016 v 0:35 | Lina Dee
Málokdy se stává, že něco dostanete zadarmo. Blogeři ale mají tu výhodu, že snadno mohou přijít k věcem skoro zadarmo, tedy za službičku. Každý výrobce toho, či onoho je rád za recenzi, samozřejmě pokud možno za kladnou. Já v tom zas tak dobře chodit neumím, takže mi knihovnička nepřetéká recenzními výtisky knih, ani nemám koupelnu plnou kosmetiky na vyzkoušení. Ale když se na Facebooku začalo objevovat, že Saal Digital nabízí fotoknihu výměnou za recenzi, nedalo mi to a zkusila jsem štěstí.

Slovo dalo slovo a po výměně několika e-mailů mi ve schránce přistál vytoužený kupon v hodnotě 1200,- na fotoknihu s pevnou vazbou. Nainstalovala jsem tedy software k tvorbě produktů a pustila se do práce. K programu musím říci, že je opravdu "user friendly" a skvěle se s ním pracuje. Rozhodně to zvládne každý laik.

Protože jsem minimalistka, vybírala jsem pouze fotky. Nechtěla jsem žádný text, snad jen na hřbet knihy jsem umístila název mé srdeční fotky a na úvodku můj pseudonym. Odeslala a čekala, co se bude dít. Přišlo mi několik potvrzení a v jednom z nich i odkaz na online zpracovaný můj projekt. Náhled vypadal dobře - bylo vidět, že u některých fotek proběhla menší úprava zejména jasu a kontrastu, což kvituji s povděkem, protože ta moje černodíla nemusí být vždy 100% vhodná k tisku.

Pak přišlo čekání. Když už to bylo deset dní, začala jsem se zajímat, co se děje. Při sledování objednávky se zobrazilo, že už je v ČR, ale jinak nic. DHL mi nic nenapsalo, ale vzpomněla jsem si, že DHL u nás přebírá PPL. Tam jsem zadala číslo zásilky a voilá - PPL uvedlo, že kniha je na mnou zvoleném parcelshopu. Vzhledem k tomu, že jsem měla zvoleno doručení domů, nevěděla jsem, na kterém parcelshopu to visí. Slečna na lince PPL mi to sdělila, takže jsem si dnes konečně knihu vyzvedla. Služba PPL, kdy nebyli schopni mi poslat mail či zavolat na číslo, které měli na zásilce, že mi ji nedoručí a odnesou do úschovny, byla jediným stínem na celé věci.

Při rozbalování jsem se cítila napjatěji, než na Vánoce. Kartonová obálka, sáček z izolace, igelitový sáček, který byl zatavený a při jeho trhání se mi třásly ruce jak alkoholikovi, protože už jsem viděla přebal a hořela nedočkavostí se pohroužit dovnitř. První otevření bylo neopakovatelné. Vůbec poprvé jsem viděla svoje fotky tiskem a musela jsem uznat, že kvalitní, vysokogramážní fotopapír v matném provedení jim nebývale sluší. Musím pochválit i podání barev, které jsou opravdu reálné a k nerozeznání od originálu. Černobílé fotografie jsou krásně kontrastní a celková kvalita tisku je opravdu na špičkové úrovni. Navíc když člověk vezme tu fotoknihu do rukou, nemá pocit, že by držel nějaký sešitek. Je to plnohodnotná kniha s pevnou vazbou. Jednotlivé listy jsou tuhé, ale zase při jejich obracení nemá člověk pocit, jako by měl v rukách leporelo.

Je mi jasné, že až nafotím další fotky, tak kniha dostane sestřičku. Sice se může investice cca 1200,- zdát velká, ale provedení knihy je natolik kvalitní, že je ta částka naprosto adekvátní. Navíc má Saal Digital často slevové akce, které mohou výslednou cenu velmi výrazně ponížit - například slevu na vzorové knihy (podmínkou je mít na přebalu nápis vzor, nebo sample, jak jsem pochopila). Přiznám se, že jako amatérskému fotografovi by mi to bylo naprosto jedno. Třeba ať je tam těch nápisů deset.
Za mě tedy můžu doporučit, protože tak vymazlenou fotoknihu držím v ruce prvně.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.